5 Kebaikan Kahwin Muda Di Usia 21 Hingga 25 Tahun

Assalamualaikum

Berkahwin pada usia 21 hingga 25 tahun ternyata mempunyai banyak keistimewaannya. Antara beberapa kebaikan terutamanya bagi mereka yang inginkan segera menimang cahaya mata.
Berikut ini adalah beberapa kelebihan menikah di usia muda:

1. Mencari kelainan hidup bersama

Menikah di usia muda, anda memiliki rasa semangat yang mendebarkan hati dan tak mudah lelah walaupun banyak dugaan yang pelu anda lalui bersama. Anda dan pasangan boleh menghadapi kehidupan bersama-sama dengan menyelesaikan masalah di usia muda dengan cepat. Merasakan manis, asam, masin dari segala hal yang dijalani berdua. Anda juga bole menjelajahi dunia berdua dan menikmati hidup dengan pasangan di masa muda.

2. Lebih semangat dalam mencari rezeki

Ketika menikah, lelaki dituntut untuk menafkahi isteri dan keluarganya. Oleh sebab itu, lelaki akan lebih bertanggungjawab dan semakin kuat bekerja setelah menikah. Terlebih lagi usianya yang masih muda membuat dia lebih bersemangat mencari pendapatan sendiri.

3. Memiliki masa & tenaga lebih banyak untuk membesarkan anak

Pasangan muda umumnya masih mempunyai tenaga lebih untuk membesarkan anak. Ketika anak meningkat dewasa, anda masih mempunyai usia yang nampak muda yang biasa mengajarkan anak pelbagai perkara bagaimana menjadi orang dewasa. Perbezaan usia yang tidak terlalu jauh dengan anak juga boleh membuat orang tua lebih dekat dan menjadikan hubungan tak sekadar antara orang tua dan anak tapi juga seorang teman.

4. Matlamat kehidupan lebih jelas

Berada di usia 21-25 tahun merupakan masa perubahan dari anda yang masih memiliki jiwa kanak-kanak menjadi seseorang yang lebih dewasa. Percampuran ini akan menjadi hal yang menyenangkan untuk dijalani bersama suami. Dengan emosi anda dan pasangan yang masih dalam masa transisi, akan menjadi sebuah pembelajaran untuk menanganinya.

5. Usia yang lebih matang

Awal 20-an merupakan usia yang paling sesuai untuk kita menjadi lebih matang. Tidak hanya pada aktiviti seharian tetapi organ kewanitaan juga telah berkembang secara sempurna. Tubuh muda yang aktif akan sangat membantu anda untuk mempercepatkan proses kehamilan.
Sumber : Aliffchannel


0 comment... add one now

Note: only a member of this blog may post a comment.