Cikgu cabul murid darjah tiga

Assalamualaikum

KOTA BHARU - Seorang guru mengaku tidak salah di mahkamah majistret, di sini, semalam, atas tuduhan mencabul murid tahun tiga, dua tahun lalu.Tertuduh, Ahmad Bakri Ibrahim, 51, didakwa melakukan kekerasan jenayah dengan meraba kemaluan mangsa yang berusia sembilan tahun di sebuah stor sukan di sebuah sekolah di Wakaf Bharu, Tumpat.

Kejadian didakwa berlaku antara jam 7 dan 9 pagi, pada 7 April 2016.Dakwaan terhadapnya dibuat mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 10 tahun atau denda atau sebat atau mana-mana dua seksaan jika sabit kesalahan.Kes dikendalikan Pegawai Pendakwa, Inspektor Firli Fairulyzan Arias, manakala tertuduh diwakili peguam, Nasriq Nazman.

Pada prosiding itu, Firli mencadangkan jaminan RM3,000 terhadap tertuduh, bagaimanapun Nasriq memohon jumlah itu dikurangkan dengan mengambil kira tanggungan keluarga tertuduh.“Tertuduh berpendapatan RM4,000 dan ada anak yang bersekolah. Jika dibenarkan jamin, tertuduh berjanji tidak akan mengganggu mangsa,” katanya.Majistret, Ahmad ‘Adha ‘Amir Yasser Amri kemudian membenarkan tertuduh diikat jamin RM2,800 dengan seorang penjamin.

Kes ditetapkan untuk sebutan semula pada 20 September depan untuk pengurusan.

kredit : http://www.sinarharian.com.my


0 comment... add one now

Note: only a member of this blog may post a comment.