10 Selebriti Wanita Mula Berhijab Tahun 2016

Assalamualaikum

Tahun 2016 bakal melabuhkan tirai tidak lama lagi. Memang cepat sangat masa berlalu.
Tahun demi tahun makin ramai selebriti wanita yang mula berhijab. Yang tak bestnya bila ada juga yang membuka tudung semula.
Jadi, kali ini kami ingin kongsikan senarai selebriti wanita Malaysia yang mula berhijab tahun 2016. Tahniah kami ucapkan!

1. Erin Malek

A photo posted by Erin Malek 🕊 (@erinmalekofficial) on

Menurut Erin, dia sudah lama menyimpan hasrat untuk menjadi seorang muslimah dan akhirnya ia terlaksana pada bulan Januari lalu.

2. Mia Sara

A photo posted by Mia Sara Nasuha (@therealmiasara) on

Baru berusia 11 tahun, Mia Sara meluahkan keinginan untuk berhijab sebelum ke Mekah pada 21 Disember tahun lalu. Walaupun tawaran berlakon semakin kurang, namun perniagaan tudung jenamanya MS Couture mendapat sambutan yang agak baik.

3. Faye Kusairi

A photo posted by FayeKusairi™ Official (@fayekusairi) on

Mula berhijab sejak Februari lalu, menurut Faye dia sudah menyimpan hajat untuk bertudung sejak tahun lalu, namun terpaksa menangguhkan hajat kerana terikat dengan komitmen kerja.

4. Sherry Ibrahim

A photo posted by Sherry Ibrahim (@sherryibrahim) on

Bersempena ulangtahun kelahiran Sherry Ibrahim yang ke 33 pada April lalu, pelakon Sherry Ibrahim membuat satu keputusan yang cukup bermakna dalam hidupnya apabila dia ingin berhijab sepenuhnya.

5. Fathia Latiff

A photo posted by Nur Fathia binti Abdul Latiff (@fatiyalatiff) on

Menurut Fathia, dia sangat bersyukur kerana diberikan Allah hidayah ketika usia masih muda. Perasaan untuk berhijab hadir secara tiba-tiba, bukan atas paksaan sesiapa atau kerana mengikut aliran apabila semakin ramai artis wanita menutup aurat.

6. Nadiya Nisaa


Pelakon popular dan berbakat, Nadiya Nisaa mengakui dia mula berhijrah dan berhijab sepenuhnya sejak bulan Ramadhan lepas iaitu ketika beliau masih mengandungkan bayi keduanya. Namun, ujian berat menimpa dirinya pada 31 Julai lalu, bayi yang dikandungnya disahkan meninggal dunia di dalam perut.

7. Azrinaz Mazhar


Azrinaz mengesahkan beliau sudah berhijab sepenuhnya sejak 1 Muharram lepas. Lebih bermakna lagi, niat itu mula terlintas di fikirannya ketika menyambut ulang tahun kelahirannya yang ke 37 pada 23 September lalu.

8. Ella

A photo posted by Ella Aminuddin (@ellaaminuddin) on

Ella mengesahkan dia sudah berhijab sepenuhnya sejak bulan Ramadhan lalu. Ella juga memberitahu dia akan cuba memperbaiki dirinya secara perlahan-lahan dalam menjadi seorang yang lebih baik.

9. Zarina Anjoulie

gambar-zarina-anjoulie-bersama-suami-pengiran-ilham-syazwan
Pelakon kontroversi ini sudah mula berhijab sejak Ramadhan lalu. Zarina dikatakan sudah nekad untuk berhijab sepenuhnya dan sedang menanti kelahiran anak pertamanya yang dilahirkan pada bulan Ogos lalu.

10. Zarina Zainuddin

A photo posted by Zarina Zainuddin (@zarinazainuddin_) on

Pelakon ini kini sudah berhijrah ke arah lebih baik dan kembali berhijab sepenuhnya sejak 30 September lepas. Menurut Zarina, dia mendapat petunjuk ketika menunaikan solat Subuh dan kini cukup selesa dengan penghijrahannya.


0 comment... add one now

Note: only a member of this blog may post a comment.