KOLEKSI RPH MATEMATIK TAHUN 6 SEKOLAH RENDAH

Assalamualaikum

Antara perkara yang mesti dilakukan oleh seseorang yang bergelar guru pada setiap hari adalah pastinya menyediakan rancangan pengajaran harian. (RPH).

Untuk makluman kepada mereka yang bukan bergelar guru, rph ini perlu disediakan untuk setiap kali waktu pengajaran. Contohnya, jika pada hari itu guru tersebut masuk mengajar 3 kelas mata pelajaran, maka, guru tersebut perlu menyediakan 3 rph pada hari tersebut yang lengkap sebelum dapat masuk ke dalam kelas untuk mengajar.

Penyediaan RPH ini ibarat peluru bagi seorang askar. Tiada rph, makanya tidak mungkin guru dapat mengajar dengan betul dan tepat terhadap sesuatu kelas.

RPH ini merupakan satu garis panduan kepada guru yang dirangka oleh guru sendiri untuk mengajar sesuatu kelas.

Dalam rph ini akan terdapat tarikh, waktu, masa, topik dan kandungan pembelajaran, aktiviti yang dirangka, bahan bantu mengajar yang digunakan dan juga refleksi terhadap pengajaran yang telah dilaksanakan.

Berikut merupakan koleksi RPH pelbagai subjek tahun 6 yang telah dikumpulkan. Ada yang lengkap setahun, dan ada yang separuh dan ada yang berminggu-minggu. In sha Allah di sini akan dikemaskini sentiasa. Terima kasih kepada mereka yang sanggup berkongsi.

Berikut merupakan koleksi rph matematik tahun 6.







Semoga bermanfaat kepada guru.


0 comment... add one now

Note: only a member of this blog may post a comment.