Koleksi Soalan Kbat Matematik UPSR 2019

Assalamualaikum


Sebelum peperiksaan tiba, guru pasti telah habis mengajar setiap topik atau bab yang perlu kita pelajari. Ulangkaji semula bab-bab yang dirasakan susah atau bab yang telah ditarget. Namun, langkah selamat adalah dengan belajar semua bab dengan cara belajar yang dirasakan boleh membantu ketika hari peperiksaan.Pelajar yang akan menduduki peperiksaan sewajarnya membuat persediaan yang terancang dan awal. Persediaan peperiksaan meliputi jasmani, emosi, rohani dan intelektual. Ini sangat penting kepada semua pelajar. Sekiranya kita melihat kepada aspek jasmani, sudah tentu tahap kesihatan kecergasan wajar di titik berat. Bak kata pepatah badan cergas minda cerdas.

Kismis, kurma atau susu misal sangat membantu dalam proses pembelajaran. Inilah yang di amalkan oleh mereka yang sudah berjaya. Namun begitu sekiranya kita melihat dari sudut emosi pula ia sangat penting sebelum tiba hari peperiksaan. Emosi yang tidak stabil sebenarnya boleh mengganggu fokus seseorang.Jadi seseorang yang akan menghadapi peperiksaan sebaiknya tidak wajar diganggu menjelang peperiksaan hingga tamat. Mereka wajar diberi ruang untuk bersama dengan buku-buku dan nota mereka. Ada kala mereka perlukan masa untuk menghafal, mengingat dan membuat nota ringkas sebelum hari peperiksaan.

Berikut merupakan beberapa kandungan di dalam bahan Koleksi Soalan Kbat Matematik UPSR

Puan Hadijah membeli 4 meter setiap jenis kain dengan membayar secara tunai. Selepas itu dia membeli lagi kain dari jenis yang sama dengan membayar menggunakan baucer yang didapatinya. Berapa m kain dan apakah jenis kain yang dapat dibeli oleh Puan Hadijah?

Pemenang tempat ketiga menerima hadiah wang tunai separuh daripada hadiah pemenang tempat kedua !!! Pemenang tempat kedua menerima hadiah wang tunai separuh daripada hadiah pemenang tempat pertama !!! Hitung jumlah hadiah yang bakal diterima oleh johan kuiz itu.

Berikut merupakan koleksi soalan kbat matematik UPSR

Koleksi soalan kemahiran berfikir aras tinggi matematik upsr

SEMOGA BERMANFAAT.


0 comment... add one now

Note: only a member of this blog may post a comment.